Rakt in i min blogg...

Detta är ett fönster till världen utanför. Där jag kan vädra ut mina tankar och funderingar. Om mina barn och om mitt liv...

Jag är först och främst mamma, framför allt annat. Som de flesta mammor är!

Jag kommer att skriva om precis allt som händer i mitt liv, som kan va precis vad som helst... Eller ingenting alls ;)

Mysigt att du kom hit för att läsa min blogg!

Lämna gärna en hälsning!

tisdag 1 februari 2011

Mjölk och ägg fri kladdkaka!

Denna kladdkaka blir supergod om den får stå framme några timmar efter den e färdig gräddad. Då blir den så där härligt seg och go!

  • 2,5dl socker
  • 50g rumsvarmt margarin
  • 2,5dl vetemjöl
  • 1tsk bakpulver
  • 4msk kakao
  • 1tsk vaniljsocker
  • 1krm salt
  • 1,5dl solhavre mjölk (eller den mjölk man vill använda)
  1. Vispa socker och margarin poröst med 1msk mjölk.
  2. Blanda allt torrt och tillsätt dessa växelvis med resten av mjölken.
  3. Vispa i minst 2min.
  4. Häll smeten i en smord bröad form med löstagbar botten.
  5. Grädda i 150grader i 35-40min.
  6. Själv har jag klippt ut ett hjärta ur ett papper och sedan pudrat florsocker på kakan genom pappret när den har svalnat. Så blir den lite roligare :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar