Rakt in i min blogg...

Detta är ett fönster till världen utanför. Där jag kan vädra ut mina tankar och funderingar. Om mina barn och om mitt liv...

Jag är först och främst mamma, framför allt annat. Som de flesta mammor är!

Jag kommer att skriva om precis allt som händer i mitt liv, som kan va precis vad som helst... Eller ingenting alls ;)

Mysigt att du kom hit för att läsa min blogg!

Lämna gärna en hälsning!

onsdag 2 februari 2011

Lindas chokladbollar - Diabetes

Detta e ett recept på sockerfria chokladbollar som nästan inte höjer blodsockret alls! Har fått receptet av min goda vän Linda som också har diabetesbarn <3
Här e receptet!
  • 75g rumstemperertat margarin
  • ½dl mjöl
  • 2msk vaniljsocker
  • 2msk kakao
  • 4msk sockerfri chokladdryckspulver
  • 2-3dl havregryn
  • ½dl kallt kaffe
  1. Blanda alla ingredisenser.
  2. Rulla bollar och rulla dom i t.ex. kokos
  3. Ställ kallt.
  4. Dessa har jag rullat i sötningsmedel och i sockerfri chokladdryckspulver, en variant :)

2 kommentarer:

  1. Perfekt! Nu har jag fått lite tips inför kommande kalas. :)

    SvaraRadera
  2. Dom blir faktiskt riktigt goda! :-D

    SvaraRadera